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BUDDA’S GARDEN

서울불교국제박람회, 몽골 불교의 중심지. 간단 테크청링 사원(Gandan Tegchengling Monastery) 참가 & 소개

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서울불교국제박람회

https://www.bexpo.kr/

 

서울국제불교박람회

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사무국

(03169) 서울 종로구 사직로1225-3 희명빌딩 가동 3층 서울국제불교박람회 사무국

Tel : 02)2231-2013

Fax : 02)2231-2016

E-mail : bexpo@daum.net

 

 

 

 

 

몽골 참가 / 간단 테크청링 사원(Gandan Tegchengling Monastery)  

출품품목 Danshig Naadam, The Ikh Khuree Tsam of Mongolian Buddhism (photos and videos)

연락처 +976-88081261

제조회사 Gandan Tegchengling Monastery

담당자 Gandan Tegchengling Monastery the Centre of Mongolian Buddhists

이메일 gandanmn2020@gmail.com

 

 

 

 

 

【 간단 테크청링 사원(Gandan Tegchengling Monastery)

 

▣ 몽골 불교의 중심지 / 간단 테그청링(Gandan Tegchengling)수도원 소개

https://www.gandan.mn/

 

부처님의 예언대로 나의 법은 북쪽에서 멀리까지 번성하리라

북쪽”, 불교는 인도에서 몽골로 들어왔습니다.

원산지, 2000년 이상 전 삼중 확산이 몽골어로 기록되었습니다

 

불교 역사.

불교는 처음 전파된 이후 일련의 쇠퇴를 거쳐 오늘에 이르렀습니다.

 

부흥

16세기 불교의 날란다(Nalanda)전통, 특히 겔룩파(Gelukpa) 전통은 완전하고 진정한 형태로 개발되었습니다.

몽골 영토 전체에 걸쳐 낮은 사회계층이 되어 가장 높은 지위에 오르게 됩니다.

 

모든 평민이 받아들이는 지배적 종교

20세기. 1639, Undur Gegeen Zanabazar(첫 번째 Bogd Jevzundamba 또는 Jetsung Tempo)

 

1635-1723)Shireet Tsagaan 호수와 몽골 불교의 수장으로 즉위했습니다.

그 동안 그의 주거 지역은 "Shar budiin Teg" 또는 특별한 노란색 선으로 표시되었습니다.

나중에 Ikh Khuree 또는 현재 수도인 울란바토르의 기초가 된 중요한 표시입니다.

 

1956Undur Gegeen Zanabazar는 처음에 Ikh Khuree 또는 Rivugejal Gandan Shadduvling을 설립했습니다.

 

[Ripo Gegye Gaden Shadrup Ling] 켄티이 산맥 지역. 그 무렵 Ikh Khuree

Tsogchen Bat Tsagaan Amdo, Jas, Sangal, Zoogol 등 기타 7개 종교 지역,

Khuukhen Noyon, Darkhan Emch Urluud. 주거용 승가의 수가 증가함에 따라

10,000, 7개 종교 지역이 30개 지역으로 늘어났고 12개 드라상이 늘어났습니다.

 

확립된. Tsogchen은 다른 모든 dratsangs 및 지방에 대한 우수한 행정 단위였습니다.

수도원 규정에 관하여. 예전에는 두 명의 캄바 라마(Khenpo), 다섯 명의 tsor] 라마(최제),

그리고 네 명의 gesgui lamas [gegu] 요즘 Tsogchen은 이러한 우수한 행정 전통을 보존하고 있습니다.

 

Ikh Khuree [옛 수도]Nalanda 대학을 모델로 건설되었습니다. 인식됐다

몽골의 주요이자 가장 중요한 종교 중심지로서 전국에 다음과 같은 정보를 제공했습니다.

 

5대 불교과학의 모든 분야에 관한 학문적 자원;

시학, 동의어 과학, 운율 과학, 연극 과학, 점성술 과학, 그리고 다섯 가지

 

주요 불교과학;

미술 과학, 의학의 과학, 언어학의 과학, 언어학의 과학 철학과 내면과학. 이를 통해 그랬다.

12개의 전통적인 수도원 대학 [dratsangs]

그리고 30개의 지역 섹션 [aimags]. 예를 들어

Tashi Lhunpo 수도원의 일반적인 노래 규칙

티베트에서는 Undur Gegeen Zanabazar가 독특한 것을 만들었습니다.

몽골의 노래 리듬과 의식. 이 독특한

 

1930년대에는 전통이 억압되었다. 하지만 공산주의 숙청 기간 동안 수천명의 불교도들이

학자들과 승가들이 처형되었고 이 위대한 불교유산은 거의 완전히 사라졌다.

공산주의 이데올로기를 강력하게 선전하는 불교 학습을 억압합니다.

 

그러나 그 미덕의 힘으로 Gandan Tegchenling Monastery

[Gaden Tegchen Ling]은 엄격한 감독하에 유일하게 기능하는 종교 센터로 알려져 있습니다.

 

1944년 공산당 정부가 기도의 사찰로 다시 문을 열었다.

고도로 교육받은 승려들이 점차적으로 모여 매우 귀중한 신성한 유물 컬렉션을 모으는 곳

경전과 불교 물품은 보존될 것입니다.

 

1945년 이후 일부 쿠랄(작은 기도) 커뮤니티]는 내몽골에서 칼카 몽골로 왔습니다.

예를 들어 UzemchinBarga

khuralsDornod 지방으로, Khuuchid khuralSukhbaatar 지방으로, Khar Airag khuralBaldan Zasag, Khoshuu Khural Mergen van Khoshuu Khural에서 Dornogobi 지방 및 Torguud까지 Khovd 지방의 Bulgan Soum까지 khural. 이에 따라 중앙관리의 필요성이 대두되었다.

 

관리 사무실은 Gandan Tegchengling Monastery에 공식적으로 설립되었습니다. 의해

1960년대 초, 모든 시골 쿠랄이 간단 테크청링 수도원에 합류했습니다.

 

이것 때문에 통합 과정에서 Gandan Tegchengling Monastery는 몽골 불교도의 중심지가되었습니다.

 

나중에 Gandan Tegchengling Monastery는 제1차 불교 회의에서 공식적으로 재승인되었습니다.

 

몽골은 1992년 몽골불교의 중심지로 자리 잡았다.

오늘은 간단 테그청링(Gandan Tegchengling)수도원은 불교 지식, 독특한 불교 지식을 포함한 귀중한 불교 유산의 보고입니다.

 

의식, 예술품.

Gandan Tegchenling Monastery1944년에 다시 문을 연 후 독특하고 오래된 공연을 시작했습니다.

 

푸자(pujas)와 계절별 토론 의식이 설립될 때까지 각각의 드라트상(dratsangs)에서 열립니다.

 

1990년 민주화. 몽골에서 불교 부흥이 시작되자 간단 테크청링 사원(Gandan Tegchengling Monastery) 불교 교육 시스템을 다시 도입하기 위해 전통적인 대학을 다시 설립했습니다.

 

수도원에서 서품된 공동체의 일상생활. Gandan Tegchenling Monastery

국가 전반에 걸쳐 잊혀진 전통과 의식을 되살리는 데 매우 중요한 역할

 

 

 

 

2021간단 테크청링 사원(Gandan Tegchengling Monastery).pdf
0.49MB

 

 

INTRODUCTION TO GANDAN TEGCHENLING MONASTERY THE CENTRE OF MONGOLIAN BUDDHISTS In accordance with the buddha`s prophecy, “My Dharma will flourish from the north further to the north”, Buddhism come to Mongolia from India, its country of origin, more than 2.000 years ago an its three-fold spread has been recorded in Mongolian Buddhist history. Since its first spread, Buddhism came to this day through a series of declines and revivals. In the 16th century, the Buddhist Nalanda Tradition, particularly the Gelukpa Tradition, developed in its complete and genuine form throughout the Mongol territories among the upper and lower social classes and become the most dominant religion accepted by all the commoners by the 20th century. In 1639, Undur Gegeen Zanabazar (the First Bogd Jevzundamba, or Jetsung Tempo 1635-1723), was enthroned as the head of Mongolian Buddhism at the Lake Shireet Tsagaan and at the meantime, his residential area was marked with “Shar budiin Teg” or special yellow line as a significant mark, which later became the foundation of Ikh Khuree or the current capital, Ulaanbaatar. In 1956, Undur Gegeen Zanabazar initially established Ikh Khuree or Rivugejal Gandan Shadduvling [Ripo Gegye Gaden Shadrup Ling] in a region of Khentii mountains. By that time, Ikh Khuree consisted of Tsogchen Bat Tsagaan and other seven religious provinces such as Amdo, Jas, Sangal, Zoogol, Khuukhen Noyon, Darkhan Emch and Urluud. As the number of its residential sanghas increased to 10.000, the seven religious provinces were multiplied to thirty provinces and 12 dratsangs were established. Tsogchen was a superior administrative unit to all other dratsangs and provinces with regard to monastic regulations. It used to have two khamba lamas [Khenpo], five tsor] lamas [choeje], and four gesgui lamas [gegu] Nowadays, Tsogchen is preserving this superior administrative tradition. Ikh Khuree [the old capital] was built on the model of the Nalanda University. It was recognized as the main and most important religious centre in Mongolia, which provided the entire country with scholastic resources regarding all the fields of the five minor Buddhist sciences; science of poetics, science of synonymy, science of prosody, science of drama and science of astrology, and the five major Buddhist sciences; science of fine arts, science of medicine, science of linguistics, science of philosophy and the inner science. It did so through the twelve traditional monastic colleges [dratsangs] and thirty regional sections [aimags]. On the example of general chanting rules of Tashi Lhunpo Monastery in Tibet, Undur Gegeen Zanabazar created a unique Mongolian chanting rhythm and rituals. This unique tradition was suppressed in the 1930s. however during the communist purge, thousands of Buddhist scholars and sanghas were executed and this great Buddhist heritage almost entirely disappeared due to a strong propaganda of the communist ideology, the suppression of Buddhist learning. But by the power of its virtue, Gandan Tegchenling Monastery [Gaden Tegchen Ling], known as the only functioning religious centre under strict supervision of the communist government, was reopened as a temple of prayers in 1944. Afterwards, it became a place where highly educated monks would gradually assemble and greatly valuable collections of sacred scriptures and Buddhist articles would be preserved. After 1945, some khurals [small prayer communities] came to Khalkha Mongolia from Inner Mongolia. For example, Uzemchin and Barga khurals came to Dornod Province, Khuuchid khural to Sukhbaatar province, Khar Airag khural to Baldan Zasag, Khoshuu Khural and Mergen van Khoshuu Khural to Dornogobi province, and Torguud khural to Bulgan Soum in Khovd Province. Consequently, the need for central administration arose, and the administrative office became officially established at Gandan Tegchengling Monastery. By the beginning of the 1960s, all countryside khurals joined Gandan Tegchengling Monastery. Due to this process of integration, Gandan Tegchengling Monastery became a centre of Mongolian Buddhists. Later, Gandan Tegchengling Monastery was officially re-approved by the First Buddhist Congress of Mongolia held in 1992 as the main centre of Mongolian Buddhists. Today, Gandan Tegchengling Monastery is a treasure house of a valuable Buddhist heritage, including Buddhist knowledge, unique rituals, and artistic items. After Gandan Tegchenling Monastery re-opened in 1944, it started performing the unique, old pujas and seasonal ceremonies of debate at its respective dratsangs until the establishment of democracy in 1990. Once a revival of Buddhism in Mongolia began, Gandan Tegchengling Monastery re-established its traditional colleges in order to reintroduce a Buddhist system of education into the daily life of the monastically ordained community. Gandan Tegchenling Monastery has been playing a very important role in reviving the forgotten traditions and rituals throughout the country. It offers religious and contemporary educations to both monks and lay students within its various traditional colleges such as Tsogchen, Dashchoinpel Dratsang [Tashi Choephel], Gungaa Choling Dratsang [Kunga Choeling], Yidgaa Choizining [Yiga Choezen Ling], Janraisig Dratsang [Chenrezig], Duinkhor Dratsang [Dunkhor], Jud Dratsang [Gyud], Manba Dratsang [Menpa], Badam Yoga Dratsang [Padma Yoga], Undur Gegeen Zanabazar Buddhist University, Institute of Buddhist Arts, Buddhist Secondary School 112, Bayan Erkhet Buddhist Secondary School, and Light of Perfect Joy Kindergarten. Likewise, it has been involved in social and humanitarian services through Communication Office for Domestic Monasteries, “Wisdom Eye’ newspaper, Public Relations, “Melody of Conch” 97.5 FM Radio, and Compassion Children Care Centre. While working to expand its international cooperation and strengthen the world peace through Foreign Affairs Office and Asian Buddhist Conference for Peace, the monastery promotes research in Buddhist studies and is active in preserving the rare Buddhist texts and making them available through the Institute of Buddhist Education and Culture and Gandan Library. The Tuvkhun Khiid and Tsagaan Sum Khiid in Uvurkhangai Province, Dayan Deerkh Monastery in Khuvsgul province, Battsagaan Sum, a Mongolian temple in Bodhi Gaya, India, and Amar Amgalan Sum in Seoul, Korea are the affiliated temples of Gandan Tegchengling Monastery, the Centre of Mongolian Buddhists.